marți, 28 ianuarie 2014

Ceapa si beneficiile ei

Image

Cine nu stie deja ca ceapa are multe efecte benefice pentru organism?

. În Evul mediu ceapa nu lipsea de pe masa locuitorilor Europei fiind folosită și ca amulet contra pestei.(deci stiau ei ceva)

Ce contine ceapa?:  vitamina C, B6, B1, biotina si acid folic. In plus, ceapa este alimentul cel mai bogat in quercitina, un puternic antioxidant care face parte din familia bioflavonoidelor si are un efect antiinflamator.


Eu una stiam doar ca ceapa si usturoiul ne ajuta sa luptam impotriva racelii si gripei .

Astazi am mai aflat ceva ce chiar nu stiam despre ceapa si e pacat sa nu ne folosim de beneficiile ei atata timp cat este una dintre cele mai raspandite legume din lume si care mai ales este nelipsita din camara fiecaruia dintre noi:

-odata curatata si taiata trebuie consumata imediat deoarece ea absoarbe microorganismele purtatoare de virusi. Deci se comporta ca un mic buretel si astfel cand o consumam dupa ceva timp introducem in organism fara sa ne dam seama chiar microbii pe care vrem sa ii alungam cu ajutorul ei .

-ca sa purificam aerul de microorganismele nocive din dormitor,bucatarie sau camera de zi ,curatam o ceapa o taiem pe din doua si o lasam pur si simplu in camera intr un castronel pana dimineata. Multe familii au trecut prin toate anotimpurile unui an fara sa raceasca cu ajutorul acestui mic truc pe care si eu ,din aceasta seara, l am pus in aplicare.

-50 grame ceapa proaspata consumata imediat dupa taiere scade foarte mult riscul cresterii colsterolului in organism  si amelioreaza hipertensiunea


-140 grame ceapa pe zi scade glicemia prevenind sau chiar tratand diabetul 


-Consumata zilnic combate afectiunile cardiovasculare si intarzie efectele''imbatranirii'' :d


-Ceapa ajuta si inlatura factorii care duc la pierderea memoriei pentru scurta durata,deci banuiesc ca este buna si in cazul meu:)


-2-3 cani de ceai de ceapa(decot- Pentru 250 ml de apa se iau doua cepe mici, de marimea unui ou, curatate de radacini, dar nu si  de coaja - aceasta are substante benefice, si se adauga in apa cand aceasta ajunge in punctul de fierbere. Se lasa 10 sau 15 minute la foc mic.),indulcite cu putina miere (dupa ce a fiert ceaiul ,altfel mierea isi pierde si ea din propriile beneficii)si servite cat mai fierbinte posibil ajuta la decongestionarea cailor respiratorii si a eliminarea mucozitatilor,deci cei cu tuse productiva (ca mine de altfel) atentie mare.Stiu ca nu are un gust placut dar prefer ceaiul de ceapa decat ampicilina cu gentamicina injectabila:d

-Un pahar fierbinte  de lapet fierbinte in care punem 2 linguri de suc de ceapa proaspata si 2,3 picaturi suc de usturoi  ajuta la eliberarea secretiilor din arborele bronsic .Deci foarte bun ,dupa parerea mea,pentru cei care sufera de astm .


Si as mai putea enumera multe alte beneficii ale acestei legume dar cred ca v ati lamurit deja de ce efecte poate avea asupra organismului dumneavoastra aceasta ''banala leguma'' :)

Va doresc din suflet multa sanatate si ne mai auzim dupa ce termin si eu cu propriul meu experiment,apropo deja mi s a desfundat nasul si am pus ceapa in casa abia acum 30 minute:)

Un comentariu: