joi, 13 februarie 2014

Budinca de orez cu mere





           Aceasta reteta am incercat-o prima data acum 3 ani pentru fiul meu cel mic,si am sfarsit prin a mai face inca cateva portii si pentru restul familiei.  Copii au fost pur si simplu incantati si nu au mai lasat nici o firmitura in castronele:) De aceea m am decis sa impart cu voi aceasta reteta pe cat de simpla pe atat de gustoasa si deosebita.


                                                   Budinca de orez cu mere


Ingrediente:
 625 ml lapte
 250 g orez
 2 linguri de zahăr tos
 1 lingură zahăr vanilinat( obţinut din zahăr amestecat cu seminţele unei pastăi de vanilie)
 un vârf de sare
 3 mere
 2 ouă
 un vârf de scorţişoară
 o linguriţă lămâie proaspăt rasă.

Mod preparare

Într-o oală punem la fiert laptele cu orezul spălat.
 Adăugăm puţină sare şi fierbem la foc scăzut până începe orezul să se înmoaie şi începe să se şi îngroaşe.
În acest moment luăm de pe foc şi acoperim oala cu capac.
  Lăsăm acoperit până absoarbe orezul întreaga cantitate de lapte şi apoi descoperim puţin pentru a grăbi răcirea.

În acest timp frecăm gălbenuşurile cu zahărul tos, zahărul vanilinat şi scorţişoara.
Când orezul nu mai are o temperatură ridicată încât să se coaguleze gălbenuşurile, adăugăm amestecul de gălbenuşuri şi zahăr şi amestecăm uşor cât să le încorporăm în masa de orez.
 Merele se curăţă de coajă şi se dau pe răzătoare; partea care feliază.
Albuşurile se bat spumă cu un vârf de sare.



Luăm o formă de ceramică, mai mică (sau mai mare) şi o ungem cu unt apoi o presărăm cu zahăr tos. Tapetăm şi pereţii vasului cu zahăr.
În general folosesc forme individuale care acoperite cu folie alimentară rezistă la frigider şi câteva zile.

Aşezăm în forma unsă un rând de mere pe fundul vasului  ,apoi pe celelalte le încorporăm în amestecul de orez cu ouă.
Omogenizam bine compozitia iar  la final adăugăm albuşurile bătute spumă.


Turnăm orezul peste mere şi nivelăm frumos.
Dăm în cuptorul încins la 180°C până începe să se rumenească frumos deasupra.
Acest mic desert se serveste caldut ,presarat cu zahar pudra vanilinat deasupra.
Pentru adulti am adaugat cateva stafide inmuiate in rom :)

Poftă bună!
Daca o incercati ,tare mult as vrea sa va stiu impresia:)



7 comentarii:

  1. Arata foarte bine, dar noua nu ne plac merele la cuptor :(

    RăspundețiȘtergere
  2. tare bine arata mami :D
    am sa incercazi sau maine si iti spun rezultatul :D
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Andreea ia fa tu o portie si numai gusta nitelus sa vezi ce buuuuna este ,abia apoi poti spune daca ti place sau nu ;))

    RăspundețiȘtergere
  4. Am primit un mesaj dragut prin intermediul formularului de contact :
    Mi s a parut'' aiurea'' sa il las acolo asa ca l am copiat si l am postat aici :)
    Multumesc pe aceasta cale autorului :)


    sunt minunate sunt frm si apetisante aceste feluri de maancare as incerca
    cu drag sa fac si eu aceste retete macar una din ele sa le gust

    Cu stimă,
    marin | bety_cea_urta24@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere