marți, 11 februarie 2014

Prajitura desteapta






Pentru ca de multe ori timpul nu imi este cel mai bun prieten ,obisnuiesc sa caut felurite retete de  dulciuri cu timp scurt de pregatire dar cu un gust de neuitat. De aceea am decis sa va prezint reteta unei prajituri foarte indragite de mine:)   Sper sa va fie de folos.




                                        

                                    Prajitura desteapta

 

 

Ingrediente:

9 oua
 250g margarina sau unt( 65-80 %grasime)
 275/300 g faina
2 linguri apa
 1 litru lapte caldut
2 pliculete de zahar vanilinat
300g zahar tos
1 esenta vanilie
Zahar pudra pentru ornat(optional)

 Mod pregatire



Topim untul sau margarina, intr-o craticioara sau intr-un castronel ,la cuptorul cu microunde(1 minut),il lasam sa se raceasca putin(nu prea mult ca sa nu se inchege).
Batem cu mixerul albusurile, spuma ,cu un praf de sare.
Separat amestecam galbenusurile cu zaharul tos,zaharul vanilinat  si 2 linguri de apa,mixam bine pana cand isi dubleaza volumul.

Adaugam in crema de galbenusuri untul topit si 1 l de lapte caldut ,in care am adaugat si esenta de vanilie.
 Dupa ce am mixat bine, adaugam in ploaie faina pana se incorporeaza in aluat .
 Cu o paleta sau o lingura de lemn  ,cu miscari usoare de jos in sus ,incorporam si albusurile(nu amestecati foarte mult).
Compozitia rezultata este lichida ,NU VA SPERIATI ,exact asa trebuie sa si arate .
Luam o tava ,o tapetam cu hartie de copt ,rasturnam compozitia apoi o bagam la cuptor ,incalzit in prealabil,pentru 30-40 min la foc mediu spre minim ,pana ce se rumeneste usor deasupra.Nu va speriati daca in momentul in care o scoateti ,prajitura ''tremura'' putin ,lasata la racit ea se separa si se incheaga exact asa cum trebuie.
 .Aveti grija sa nu deschideti cuptorul in primele 20 minute . Dupa ce o veti scoate din cuptor ea se va aseza  . Dupa racire se scoate din tava (o puteti rasturna pentru un aspect mai placut ). Se taie in bucati potrivite se pudreaza cu zahar pudra sau nu si se serveste :) Va doresc POFTA BUNA!







8 comentarii:

  1. Am auzit si eu de prajitura asta, dar niciodata nu am facut-o ca am auzit ca uneori se intampla sa nu-ti iasa. Asa ca las profesionistii ca tine :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Andreea nu e adevarat.ea iese foarte bine daca respecti reteta :) Nu sunt profesionista stai linistita,dar de 11 ani sunt mama,sotie si cea raspunzatoare in casa cu gatitul.deci trebuie sa diversific saptamanal felurile de mancare si dulcegariile....practica e mama invataturii:P Fa si ai sa vezi ca iti va iesi, nu te mai subestima eu stiu ca tu gatesti foarte gustos:P

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata grozav! Ma bucur ca ti-ai facut blog, chiar te pricepi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc frumos Kaiyo Aino :) incerc sa progresez :)

    RăspundețiȘtergere
  5. arata bine prajiturica <3
    gospodina mea frumoasa :*
    chiar te felicita pt blog si iti doresc sa cresti cat mai mult ;) :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc mult pentru cuvintele frumoase si incurajari,te pop draga mea Mirela <3

    RăspundețiȘtergere