sâmbătă, 7 iunie 2014

Carbohidrati buni si carbohidrati rai


Astazi am ajuns la concluzia ca orice cura,regim sau dieta e bazata pe diminuarea sau chiar scoaterea carbohidratilor din alimentatie. Am vrut sa ma documentez inainte de a ''deschide gura'' si intradevar am ajuns la concluzia ca putini dintre noi stiu  ca pe langa carbohidratii rai sunt si cei buni care nu trebuie sa ne lipseasca din organism fiind o forma pura de energie  folosita de muschi si celule,deci zic eu vital pentru organismul nostru.
Prin urmare , am hotarat sa va las sa cititi cu atentie acest tabel


Dupa cum vedeti sunt alimente cu IG(
cu impact mediu asupra glicemiei) sub 50,  incadrate in coloana carbohidratilor buni si alimente cu IG peste 50, incadrate in coloana carbohidratilor rai  .


In coloana OK pentru consum zilnic sau macar saptamanal  am remarcat  bananele .De ce ? pai poate datorita    continutului impresionant de potasiu ,vitamina A, B , B6, acid folic, vitamina C, calciu, magneziu, si chiar fier si zinc. Deci o gramada de vitamine necesare organismului si unde mai pui sunt chiar toate gramada intr-un fruct delicios.O banana mare contine 602 mg potasiu si numai 140 calorii, 2 g proteine, 4 g fibra si 36 g carbohidrati,,in plus bananele stimuleaza producerea de hemoglobine din sange, ajutand astfel in cazurile de anemie,este bogata in fibre deci ajuta in caz de constipatie(desi eu am auzit  exact contrariul,voi nu ?)

Plus ca am aflat o multime de lucruri noi,datorita multivitaminelor (C, A1, B6, B12) pe care le contine este un bun aliat pentru cei care vor sa se lase de fumat ,potasiul ajuta si atenueaza efectele pe care le cauzeaza lipsa nicotinei din organism  AVIZ AMATORILOR :D

Este folosita 
- in tratarea si combaterea ulcerului  ,  pentru reglarea traficului intenstinal datorita texturii fine si captuseste peretii stomacului diminuand astfel aciditatea acestuia;
-ajuta la normalizarea batailor inimii;
-mentine constanta cantitatea apei din organism ;
-regleaza nivelul potasiului din organism,redus din cauza stresului zilnic;
-in combinatie cu putina miere  si lapte formeaza un remediu nemaipomenit impotriva mahmurelii;))

Deci ce parere aveti? 
Cate lucruri stiati din acest tabel si cate lucruri stiati despre acest fruct atat de simplu si totusi atat de minunat ?

Mai cunoasteti voi si alte efecte benefice ale bananei sau chiar a altor fructe?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu